Thursday, July 28, 2011

TeloQ ayam!

Assalamualaikum

La ni nk hbaq skit kt hmpa suma, aku ni mmg kaki tloq, bkn tloq kat kaki (kt celah kangkang mmg ada, sbab aku laki), tp kuat mkn tloq. Haa, mai dok rapat2, aku pukoi pala hmpa sekoq2. Hahhaa.

Crita dia cenggini, ahad lepas, ktorg ada buat skit2 Kenduri Kesyukuran sempena pernikahan adik aku yg lepas. Yup, my lil' sis already married (Alhamdulillah, kurg skit dosa yg org tua tggung, anak2 prempuan dh kawin semua), 05 March ago (tp aku tek nok gago2 turun ke Kch nun, smbil ngga adik kawen, smbil ncarik rompuan, tp x jmpa la). Pastu, adalah skit2 lauk yg dsajikn, tmasuklah TELOQ2 ni. Aku pun apa lgi, dgn pnuh ksabaran & ketatasusilaan la mnanti org2 habis mkn, smbil agak mgharap la jgk byk skit lbh2 teloq t'tggai utk ku. Alhamdulillah, doa di perkenan, byk la teloq lbh, mula2 aku p bantai la 3 bijik (tu sebab teman mmber mlahap, yelah, nk layan tetamu konon2) bserta sajian lauk yg lain.

Lps siap packing smua mkanan2 yg lbih2, aku pun senyum2 la tgk dulang yg brisi TELOQ2 ni td. Pastu, aku tggu mlm skit (ni nk operasi besaq pnya). Tup tap tup tap, tgk jam dh pkui 1, aku pun tgk2 la keliling, tadak org. Trs aku pun ON la dgn niat asal aku yg nk p bantai teloq bebanyak td. pastu aku dok cedok la sbijik dmi sbijik smpai penoh pinggan biru tu. Pastu aku pun dok set baek pnya dpn dulang tu, dudok sorg2, smbil mkan (bleh lagi tgh2 makan senyum sorg2, amatlah nikmat dunia, Xkan aku lupakn mlm yg indah itu). Tiba2 la kakak ipaq aku dtg, mak ai, tkejut manusia trs aku kt situ. Kak ipaq ni pun dok tkejut sgguh, dh tu tgk org snyum2 melantak teloq sepnuh pinggan d mlm2 / awl hari, mmg la tkejut dia teruih.

Amboih, aku rsa cm nk p terjun dlm dulang tloq tu, gila tkejut wei. Takpa, pastu aku pun redho (sbab dh kantoi kn, watpa la nk smbunyik2 lgi). Pastu aku pun p mkn dlm blk, smbil updet segala fb apa smua tu, p habaq yg aku mkn teloq bebanyak. Tp agak byk gak aku bantai, dlm 14 bijik noo. Konyang torus oden!

Btw, la ni aku tgh dok mkn tloq gak (smbil naip entry ni), mak aku msak baek pnya, teloq ksukaan aku (teloq ayam + kicap masin, goreng pnya bai), siap ada ekstra mayonis lgi. Mmg layan wa ckp luuu.

Ok lah, aku pun dh siap mkn, so nk p hantaq pinggan ni ke dapoq dlu. Wslm.

Ni antara yg sempat drakam, yg lain dh msk lam perut (slpas t'kantoi)

No comments: