Friday, August 12, 2011

Scholarship, again & again..

Assalamualaikum & Salam 12 Romadhon

Sblm aku proceed ngn entry kli ni, nk mnyimpang skit (bkn simpang siur mahupun simpang Malaikat 44). Cmni, cma plek je la bla tgk kt stats tu, asal cm kerap je org Argentina mai tgk blog aku ni?

Ni ha stats dia
Rsanya xda pun taip nma Argentina sblm ni. Haha. Xpa la, pandai2 depa lah cmna cara nk mghidupkn diri.

Alhamdulillah, lps 3 pm td, try2 la blk kol opis dorg (pihak skolar) ni, ada akak sorg ni yg jawab, tenang ati dgr suara lmbut akak tu d bln2 mulia ni. *Syukur* So, smua pmasalahan t'maktub (sila rujuk entry lepas) telah pun terjawab.

Pasni jgn kata aku ni x share maklumat yg aku tau kt korg2 (pembaca, rakan2 pembaca, rakan2 kpd rakan2 pembaca, rakan2 kpd rakan2 kpd rakan2 pembaca, & so on...) ok!

1. Selagi student tu bawah tajaan dorg (pihak skolar tdi), maka yuran ttp akan dorg tlg bayarkn.


2. Hendaklah memohon terlebih dahulu sebelum dapat elaun penerbangan (mistake aku sblm ni, aku tggu duit masuk dlm akaun sbab aku ingt lagi 'abg penjawab talipon' dlu pnh kata cmni "...dia mmg dh masuk skali dlm akaun dgn bayaran lain, semua dh ckup kira dlm tu..." yg bmaksud xyah berbuat apa2 tetapi elaun flight akan masuk sndiri dlm akaun). Adei, RM 1,400.00 tu bai, burn sperti ladang gandum yg tbiar begitu sahaja (gaddem~)


3. Elaun thesis / dissertation / final project @ final year project semua tu hanya akan dapat bila semua ni td dh siap, n dmasukkn dalam CD / DVD / Bluray / apa2 ruangan pengisian yg muat itu kepada pihak skolar, n pastu barulah dorg bagi duit elaun tersebut. Ok gak, InsyaAllah ada duit poket sblm result exam kluar @ dalam kadar tempoh yg dinyatakn oleh pihak dorg sndiri.

Tp paling sedeh la kt # 2 tu, adei, padahal dorg ada alamat2 asal + universitas student2 tajaan dorg. Takpa lah, ni pengajaran utk pembaca2 seantero dluar sana. Mohon pkara ni d share2 dgn rakan2 yg lain ya, bagi mengelakkn ptambahan mgsa2 kecuaian sperti aku ni wei (kira bgs dh aku nk tolong korg2 ni ha, utk 'topup' amount dlm 'account saving' aku thn ni, dpt gak aku redeem kt akhirat nti). Permohonan ni dibuat dgn hanya mengisi borang lampiran D dan disertakn dgn potostet IC (yg tlh dsahkn).

Ohya, 1 lgi, kucing2 kt rmh aku ni pun bpuasa cm ktorg gak.

Selamat beramal d bln Romadhon yg penuh dgn kberkatan ini & wslm.

No comments: