Wednesday, September 7, 2011

Nasib si Mamak

Assalamualaikum

Ini adalah entry utk peringatan kepada seluruh pelusuk manusia d bumi Afrika (x lawak kn?), ni peringatan utk kita semua.


Bodoh bah org2 (kalau dorg still btaraf 'orang' lah, takut dorg dh jatuh ke tahap 'haiwan' jek) yg merompak tu! Dah la aku ni pun slalu gak lepak2 kt kedai makan (terutamanya kedai mamak) d awal-pagi hari (area2 seksyen 7 jak la).

Adeh, lepas ni mmg kna alert 342.6% la kot kalo nk bwak laptop lepak skali kt kedai2 makan, risau jd cmni la. Pastu hati2 la bagi siapa2 yg syok2 bwak gadgets (henset, tab2 cam ipad bagai, etc) lepak kt kedai pasni. Ohya, wallet pun jgn la dok letak atas meja kalo xnak kna rampas leh perompak ni td.

Cam aku slalunya kalo dh nk lepak pepagi awl kt kedai mamak ni, aku just bwk henset, duit ckup2 (dlm RM 5 pun dh ok), walet 2 simpan d tpt yg slamat (ic kdg2 je aku bawak, kalo polis tahan, alamat jd pendatang la aku trs). 

Apa2pun tawakkal je lah kat memane pun. Wslm.

No comments: